Jenitz.blogg.se

For some, music is not just a pasttime. It's an undeniable fact of living. A blissful slavery of mind, body, and soul.

Inledningsvis...

Publicerad 2012-01-06 00:43:17 i Allmänt,

Mitt traditionella inlägg "Året som gick" is in the making.
Men ett perfektionistiskt sinne kräver tid
- och tid tar det.
.
Vissa saker kan dock inte sägas för många gånger och jag vill bara ställa mig på en bergstopp och skrika ut. Fast det går ju inte... så jag skriver här - inledningsvis eller sammanfattningsvis, det är väl en definitionsfråga.
.
Till saken. Jag vill bara säga att 2011 var det mest omtumlande,
spännande, utvecklande, utmanande men framför allt
det lyckligaste året i mitt liv.
.
Jag har dansat, jag har ramlar, jag har fått mitt hjärta krossat, men i sin tur funnit styrka och rivit murar. Jag har chansat och vunnit och äntligen, äntligen haft tur i både spel och kärlek. Jag har debuterat och presterat, lämnat fågelboet och prövat vingarna, fått nya vänner, sparkat ut de sämre och lärt mig saknad i långa avstånd. Jag nådde en milstolpe när jag debuterade LA dressyr. Och min dröm sedan högstadiet gick i uppfyllelse när jag kom in på Musik&Eventarrangörsprogrammet i Nyköping.
.
Men framför allt  hittade jag kärleken. Fast nej. För en gångs skull gjorde jag inte det. Jag slutade jaga, slutade undra, ångra, älta. Och så hittade kärleken mig. Tron jag tappat och förväxlat med yta och tomma ord kom tillbaka med full kraft.
.
För första gången vet jag vad riktig kärlek är.
För första gången upplever jag hur det känns att bli mer och mer förälskad,
tillgiven och älskad för varje dag som går.
.
Jag lär mig varje dag och det är inte alltid lätt. Vi kämpar alla mot våra inre demoner - skillnaden är att jag vet att det är värt det nu. Det är värt varenda minut, varenda sekund med dig. Det finns inget jag inte gör för oss. Både du och jag gör ett val varje dag tillsammans och det finns inget finare än att vi varje dag gör samma val. Jag väljer dig - oss - alltid.
.
Tre av de största orden som finns räcker inte till, inte på långa vägar. Inga ord räcker. Men det finns i mina blickar, min beröring och mina innersta tankar och drömmar.
.
Jag älskar dig.
.
Inledningsvis eller sammanfattningsvis. Kärleken förtjänar en egen plats här.
/Din J

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jenny

Det här är mitt andrum, min plats att låta hjärnan och händerna pränta ner det som läpparna inte kan forma. Vare sig det är lyckliga eller sorgsna ting så är det i alla fall sådant jag vill få ur mig. Jag hoppas du finner något att läsa som kan få dig att le eller kanske känna igen dig. Välkommen.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela