Jenitz.blogg.se

For some, music is not just a pasttime. It's an undeniable fact of living. A blissful slavery of mind, body, and soul.

Red Blazer

Publicerad 2012-12-03 14:15:41 i Allmänt,

 
Här är mitt nya fredagsmys. Red Blazer, eller Fia som hon heter till vardags. Hon är ett 14-årigt fullblod som gått på galoppbanan i hela sitt liv fram tills för några år sedan. Då fick hon bli mamma och sedan skolades hon om till allroundpålle. Jag har kommit in i hennes liv för att matte och extramatte inte tycker dressyr är sådär superkul. Men det tycker ju jag, så då leker vi fram lite dressyr i vardagen, Fia och jag.
Och som man säger om alla rödhåriga... Det finns temperament och humör till tusen. Vi ses inte så ofta men varje gång lär vi oss varandras förhållningssätt till saker och ting mer och mer. Vi är sällan överens men hittar ändå någon form av gyllene medelväg. Det kan nog bli bra det här, med lite tid och tålamod. Och så blir det ju lite lättare när snön försvinner och vi slipper styltor och snubbel. 
Fina Fia :) 
 
/J

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jenny

Det här är mitt andrum, min plats att låta hjärnan och händerna pränta ner det som läpparna inte kan forma. Vare sig det är lyckliga eller sorgsna ting så är det i alla fall sådant jag vill få ur mig. Jag hoppas du finner något att läsa som kan få dig att le eller kanske känna igen dig. Välkommen.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela