Jenitz.blogg.se

For some, music is not just a pasttime. It's an undeniable fact of living. A blissful slavery of mind, body, and soul.

Finnättlingarna rockar Rosenkälla!

Publicerad 2011-09-12 22:50:30 i Allmänt,

Pontiak - Sommaren är här, nötter och festivalminnen är allt som behövs för att förgylla vår kväll bland skolarbete och motstridiga datorer! Vi flummar som bara vi kan, när hundar springer med svansen mellan benen och honungen inte smälter i tekoppen.
-
Jag måste säga att dagens föreläsning inspirerade mig som tusan! Gunnar Lagerman kom och berättade om sitt arbete, med start på 80-talets Rockparty och Rockfestivalen i Hultsfred, genom toppar, dalar och avhopp fram till dagens återupplivning genom Scorpio och det nya Hultsfredsfestivalen. Jag är riktigt taggad att åka och se det nya hultan, se förändringarna och förstå mer nu när bakgrunden blivit belyst. Kul!
-
Men tills dess sjunger Siirilä och jag...
"Vi ska till Hultsfredsfestivaln, jag ska supa mig hes och vara full och galen..!" (B.Rosenström)
-
Highlights från Hultsfredsfestivalen 2009:


/J

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jenny

Det här är mitt andrum, min plats att låta hjärnan och händerna pränta ner det som läpparna inte kan forma. Vare sig det är lyckliga eller sorgsna ting så är det i alla fall sådant jag vill få ur mig. Jag hoppas du finner något att läsa som kan få dig att le eller kanske känna igen dig. Välkommen.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela