Jenitz.blogg.se

For some, music is not just a pasttime. It's an undeniable fact of living. A blissful slavery of mind, body, and soul.

You did it again guys, you did it again.

Publicerad 2011-03-03 23:45:04 i Allmänt,

Jag har skapat någon egen slags tradition varje gång jag får hem en rykande färsk skiva från Hanson. Den här hann dock bli mindre färsk innan jag tog tag i det, men i alla fall... Jag stänger alltid in mig en timma med texthäftet i handen och skivan på hög volym och lyssnar igenom, ord för ord, rad för rad, ton för ton. Och det är bara så himla härligt, varje gång! Och inte blev jag besviken den här gången heller.
.
Några rader fastnade såklart direkt..:
I tried doing it right, through the lonely nights, but I'm done getting played. I'm not gonna make the same mistake. I've been thinking 'bout someting other than you. - Thinking 'Bout Something
-
I've carried it all to long, the fear of the pain it brings, feeling the panic build up. I'd rather the broken heart, than live in the emptiness of "what if the world won't take me". Treat me someway cruel, you can throw me away, as long as I feel it.Use me up, no one ever does. - Use Me Up
-
I don't want to get used to "it's over". But we've already said to much to make it new. - Me Myself And I


/Jenitz

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jenny

Det här är mitt andrum, min plats att låta hjärnan och händerna pränta ner det som läpparna inte kan forma. Vare sig det är lyckliga eller sorgsna ting så är det i alla fall sådant jag vill få ur mig. Jag hoppas du finner något att läsa som kan få dig att le eller kanske känna igen dig. Välkommen.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela