Jenitz.blogg.se

For some, music is not just a pasttime. It's an undeniable fact of living. A blissful slavery of mind, body, and soul.

Jenitz&Lontra - banbrytande genier

Publicerad 2011-03-01 01:10:30 i Allmänt,

Män är från Mars och vi kommer aldrig förstå oss på dom. Så enkelt är det. Med glimten i ögat ;)

Det vi inte förstår är varför det är så vanligt att säga en sak men mena något helt annat och sedan påstå att vi kvinnor aldrig menar det vi säger, snarare motsatsen. Det är ju ren och skär placebo!
Vi förstår inte hur man först kan bedyra att inga känslor är inblandade men sedan ändå flippa fullständigt över att få nobben.
Vi förstår inte hur man först kan bedyra att känslor börjar bli inblandade, få en sjukt skön kontakt och börja prata om framtiden... och sedan bara gå under ytan. Inte ett ljud.

Vad hände med kommunikation?
Förstå att sanningen aldrig gör lika ont som en lögn. Så prata!

Jag vill inte avslöja vår fruktansvärt intelligenta teori, mer än att säga att det handlar om konstiga kromosomer, diagnoser och andra planeter.
Vi är ju som sagt så pass intelligenta att vi ibland måste säga/göra ointelligenta saker för att den komsiska balansen inte ska bli helt rubbad av vår annars extremt höga intelligens. ;) Men det är en helt annan teori för ett helt annat inlägg!

Att våga är att förlora fotfästet för en stund. Att inte våga är att förlora sig själv.

/J
Jag hade gett allt. Jag hade gett mer än allt. Men jag förtjänar mer än det här. Mycket mer än ingenting alls.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jenny

Det här är mitt andrum, min plats att låta hjärnan och händerna pränta ner det som läpparna inte kan forma. Vare sig det är lyckliga eller sorgsna ting så är det i alla fall sådant jag vill få ur mig. Jag hoppas du finner något att läsa som kan få dig att le eller kanske känna igen dig. Välkommen.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela