Jenitz.blogg.se

For some, music is not just a pasttime. It's an undeniable fact of living. A blissful slavery of mind, body, and soul.

Morgonstund har guld i mun

Publicerad 2011-01-27 10:06:11 i Allmänt,

En sån underbar morgon!
I vanliga fall, vid den här tiden, har jag precis slutat snooza och rusar upp för att hinna till jobbet. Men inte idag. Inte alls de närmsta nio dagarna.
Jag sitter nu och njuter av en kopp kaffe efter en lätt, tidig lunch. Jag har redan gett hästar och hundar frukost, ridit en häst, gått en promenad i morgonsolen omgiven av gnistrande snö. Alldeles strax är det dags att åka till jobbet för sista gången den här veckan. Resten av den fylls av goda vänner, goda middagar, massvis med ridning och bara allmänt lugn. Lugn är ordet... För jag kan inte minnas när jag kände mig såhär lugn och avslappnad senast, trots att det egentligen är mer att göra än vanliga dagar hemma. Men jävlar i min själ, rent ut sagt, vad jag ska njuta!
Life is good!
/Jenitz

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jenny

Det här är mitt andrum, min plats att låta hjärnan och händerna pränta ner det som läpparna inte kan forma. Vare sig det är lyckliga eller sorgsna ting så är det i alla fall sådant jag vill få ur mig. Jag hoppas du finner något att läsa som kan få dig att le eller kanske känna igen dig. Välkommen.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela