Jenitz.blogg.se

For some, music is not just a pasttime. It's an undeniable fact of living. A blissful slavery of mind, body, and soul.

Om Lasse-Holm-schlager, deckarfunk och kristen psalmpop

Publicerad 2010-10-06 00:09:19 i Allmänt,

"Onekligen så är det en markering om att jag har distans till den gemene fördom som finns om mig som kvinnorkarl. Men samtidigt inte sticka under stol med att jag är en tjejtjusare och framförallt varit tjejtjusare."

Videobiografi - "Svenska tjejer".

För ett tag sedan, någonstans i Tyskland
Och resultatet blev sådär fantastiskt genuint

Det är intrycket, avtrycket, förmågan att snickra ihop svindlande texter och modet att vara sådär galet äkta och orädd för det nya (med mera, med mera, med mera) som gör konceptet oslagbart.
Kristian Anttila är i Sveriges indie-pop kung. Onekligen. Och ändå lyckas han med att bara vara Kristian Anttila. All or nothing.

Självmordsblond.

För att återigen, som alltid, citera min musikaliska hjälte ;)

For some, music is not just a pasttime. But an undeniable fact of living. A blissful slavery of mind, body and soul...
Within the veins of the few, passion fills every sinew with a sweet unquenchable purpose...
And so they say, - Watch me bleed.

/J

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jenny

Det här är mitt andrum, min plats att låta hjärnan och händerna pränta ner det som läpparna inte kan forma. Vare sig det är lyckliga eller sorgsna ting så är det i alla fall sådant jag vill få ur mig. Jag hoppas du finner något att läsa som kan få dig att le eller kanske känna igen dig. Välkommen.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela