Jenitz.blogg.se

For some, music is not just a pasttime. It's an undeniable fact of living. A blissful slavery of mind, body, and soul.

Vivere Gästbloggar

Publicerad 2010-05-05 14:26:18 i Allmänt,

Nu så får jag hålla vad jag lovar och gästblogga här på Jenitz Blogg :o)

Första gången jag träffade Jenitz var på en Lagtävling i Munkedal för våran klubb vi båda tävlar för. Det är en dag jag sent kommer glömma, det var en lång dag, alla var helt slut men laget vann och Jenitz och jag placerade oss individuellt, så det var då vårat samarbete starta.



Sen den dagen har jag coachat Jenitz lite smått i ridningen på hennes dåvarande häst Joyride och dom utvecklades ihop, men resan att nå målet var långt och det gick upp och ner. Men lika mycket som Jenitz fanns för mig som stöd, gjorde jag för henne och vi kan idag tänka tillbaka. Det bästa minnet från lagtävlingen är nog finalen när jag gick iväg och hämta Jenitz protokoll och kommer gående tillbaka och frågar: "ÄR DU NÖJD ?" , och man bara ser på Jenitz stående som ett frågetecken. Tillslut kommer "EHHH ja?" Det var den dagen Jenitz och Joyride gjorde sitt Person bästa på 67 %.



Resan har varit lång och vi har gått igenom massor. Många gånger har vi båda varit på väg och ge upp allt , men vi har funnits där för varandra och stötat och peppat varandra även när det blås som mest vind i flaggan. Jag har hela tiden hållt en liten röd tråd för Jenitz och ju mer jag lärt känna henne sett att långt inne finns en otroligt vilja, och jag kan säga att med den vilja kan man komma långt. Och även om inte Jenitz och jag känt varandra mer än ett år, så känns det som vi känt varandra hur länge som helst och det har varit mängder av skratt och tårar och många minnen. Allt från våra otroliga road trip's till Falsterbo m.m.



Nu så sitter jag här nere i Skåne och väntar på Jenitz skall komma nere och vi skall ha lite tränings/tävlings läger där vi i lugn och ro kan fokusera på det vi älskar, Hästar, vad skulle man gjort utan dom...  Till helgen så blir det första tävlingen på ett tag för Jenitz och det är för mig en glädje att få hjälpa en sån otroligt underbar vän som Jenitz för mig är, och se sån Tacksamhet för det lilla man gör. Men än är inte resan slut, med mål här i livet kommer man långt och tror man bara på sig själv så kommer man LÅNGT !! Här kommer en liten bild kavalkad på Jenitz resa

JOYRIDE :o)





APACHE



R.I.P MOWGLI


Sommaren 2009



Falsterbo 2009





Jag har inte så mycket mer och skriva, skall jag skriva mer blir det en hel bok om min och Jenitz resa :o) , men en sak och det är att när du väl börja plugga så kommer det bli ett tomrum. Ser fram emot vårat kommande SKÅNE äventyr med din häst :o) , kommer till och bli en GALEN HÄST SOMMAR :o)






Nu så har det blivit dags för mig och göra mig i ordning för bege mig till stall nr 2 ,
Tack  för jag fick blogga och det blev ett bra inlägg med massor av bilder :0)



Kram Kram
Vivere

PSST, otroligt lång resa på 1 år :o)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jenny

Det här är mitt andrum, min plats att låta hjärnan och händerna pränta ner det som läpparna inte kan forma. Vare sig det är lyckliga eller sorgsna ting så är det i alla fall sådant jag vill få ur mig. Jag hoppas du finner något att läsa som kan få dig att le eller kanske känna igen dig. Välkommen.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela