Jenitz.blogg.se

For some, music is not just a pasttime. It's an undeniable fact of living. A blissful slavery of mind, body, and soul.

Valborgsmässoafton

Publicerad 2010-05-01 16:28:02 i Allmänt,

För första gången någonsin så har jag faktsikt gjort något speciellt på Valborg. Och lyckat vart de också!
Jag, Franz-Anna, Stall-Anna och hennes supersöta dotter kickstartade dagen med en trevligt stund på Espresso house innan jag åkte till Cherry. Vi spenderade sedan eftermiddagen på Tolsered där vi stod i caféet och sålde ungefär lika många kakor som vi drack koppar kaffe. Det blev många koppar kaffe med andra ord vilket resulterade i fruktansvärt mycket flum och överskottsenergi. Loved it!

Efter att vi sedan värmt oss vid gårdens valborgsmässobrasa så drog vi vidare mot ms Björklund där det bjöds på underbart god grillad mat och lika gott sällskap. En gnutta spontanitet fullgör ju dock varje kväll, så när klockan närmade sig halv ett brummade vi in mot stan och mötte upp mr Hultén och hans brooo mr Björkgren. Glada i hågen var dom och tillslut(!) hamnade vi sittande, under tak, men musik och varsin öl. Jag fick dessutom ett ragg... Ett trevligt sådant med dessvärre ett kvinnligt sådant så det var inte riktigt min melodi. Men komiskt och ändå lite smickrande får jag ju erkänna. ^^

Snart bär det dock av ner till Skåne och det är med både förväntan och glädje men även lite separationsångest som jag ser fram emot resan. Men det ska bli fruktansvärt kul och jag saknar Vivere och Corall så himla mycket. Och någon mer jag känner kommer ju tydligen befinna sig därnere om ett tag - plus i kanten!

Gårdagens citat: "I'm not as think as you drunk I am."

/Jenitz

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jenny

Det här är mitt andrum, min plats att låta hjärnan och händerna pränta ner det som läpparna inte kan forma. Vare sig det är lyckliga eller sorgsna ting så är det i alla fall sådant jag vill få ur mig. Jag hoppas du finner något att läsa som kan få dig att le eller kanske känna igen dig. Välkommen.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela