Jenitz.blogg.se

For some, music is not just a pasttime. It's an undeniable fact of living. A blissful slavery of mind, body, and soul.

- Att våga är att förlora fotfästet för en stund...

Publicerad 2010-05-30 01:22:52 i Allmänt,

...att inte våga är att förlora sig själv - S.Kirkegaard.


Jag blir så less på all oärlighet. Det drabbar mina nära och kära, mig själv och bekantas bekanta i omgångar. Lögner, svek, otrohet... Varför är det så ovanligt att vara ärlig och trogen? Varför är det så tabu att (våga) visa vad man känner, tala om vad man vill och få glädjande ord tillbaka? Varför är det så mycket vanligare att få kalla handen, bli utnyttjad, få hårda ord och ren och skär egoism slängd rätt i ansiktet?

Det finns ingen skillnad på killar och tjejer, ingen är värre än den andra. Rätt och slätt så kan båda parter vara lika sviniga och slampiga och jag tror snarare det handlar om karaktär än om kön.

Lika trött som jag är på att bli sårad och lurad själv, så är jag så äckligt trött på att se samma sak hända de som står mig nära. Eller ännu värre, se de som står mig nära göra så mot någon annan.

När det gå in att hur ont sanningen än gör, så gör den aldrig lika ont som en lögn. Den kommer alltid fram i slutändan och det är fan så mycket lättare om man åtminstone kan trösta sig med att man blev respekterad och fick ärlighet... Alla dessa "om, jag vet inte, ifall att, kanske, ska aldrig säga aldrig, vågar inte, vill men kan inte..."

Hellström, åter igen...

Du säger att du e stark
att du vart igenom de här förut
Du kommer fortsätta
finns inte mycke mer o säga nu

Någon dag e jag din jakttrofé som du övergav
någon dag kanske jag kör över dig här utanför
Varför måste vi såra varandra
nåt säger mig att du blir borta en lång, lång tid.

Men trots allt...

Jag tror jag ska kasta mig igenom ditt fönster
rusa rakt in i ditt liv
Du har lämnat mig på den jävligaste av platser
Och jag, vill ha dig.

Jag riktar mig varken till eller mot någon. Ingen behöver känna sig pikad eller träffad. Eller så kan alla göra det. Ni väljer själva. Jag har själv sårat personer och pikar delvis hur jag själv handlade en gång i tiden.

Mitt motto i alla lägen är dock: Man lär sig av sina misstag. Och sedan gör man inte om dom!

Sedan finna hela diskussionen om definition för otrohet, definition för player etc etc. Men det är ett helt annat inlägg. Dock kan jag säga att jag står fast vid att man ska kyssa många grodor innan man hittar sin prins/essa. Men man behöver väl för h-vete inte göra det samtidigt. Och blir grodan ingen prins/essa, MOVE ON. Don't leave him/her hanging!!!

Tack för mig.

/Jenitz

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jenny

Det här är mitt andrum, min plats att låta hjärnan och händerna pränta ner det som läpparna inte kan forma. Vare sig det är lyckliga eller sorgsna ting så är det i alla fall sådant jag vill få ur mig. Jag hoppas du finner något att läsa som kan få dig att le eller kanske känna igen dig. Välkommen.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela