Jenitz.blogg.se

For some, music is not just a pasttime. It's an undeniable fact of living. A blissful slavery of mind, body, and soul.

Åter på de plattländska vidderna...

Publicerad 2010-05-21 18:27:20 i Allmänt,

...och det regnar och åskar satan! Viktor hade planerat uteritt idag men det verkar inte bli mycket med det.

Men vad gör lite regn när jag hade två heeelt underbara dagar hemma! Det gav mig verkligen en energi boost som heter duga. En underbar lunch och Slottskogspromenad med två underbara vänner. En spårvagnstur med nästa fina vän. Sushi med en fjärde medan regnet öste ner. Slutligen slöt jag upp med en sista, mycket fin människa, för denna dag. Lagom tills vi skulle gå av bussen och traska hem till mig för lite filmtittande så öste regnet ner... Det var väl närmare sagt två dränkta katter som tio minuter senare klev in genom ytterdörren. Men vad gör lite regn. ^^

Så imorse placerade jag mig på tåget, åter på väg ner mot Skåne, med ett leende som satt som en smäck. Helsingborg bjöd på Espresso House och väl i Kristianstad möttes jag av sol... Medan Arkelstorp tog emot mig med åska och ÖSREGN!

But it's still sunshine inside!

<3

/Jenitz

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jenny

Det här är mitt andrum, min plats att låta hjärnan och händerna pränta ner det som läpparna inte kan forma. Vare sig det är lyckliga eller sorgsna ting så är det i alla fall sådant jag vill få ur mig. Jag hoppas du finner något att läsa som kan få dig att le eller kanske känna igen dig. Välkommen.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela