Jenitz.blogg.se

For some, music is not just a pasttime. It's an undeniable fact of living. A blissful slavery of mind, body, and soul.

Arbetsförmedlingen, jag hånskrattar

Publicerad 2010-05-27 21:31:17 i Allmänt,

För två månader sedan satt jag på arbetsförmedlingen på första mötet med min handläggare. Hon tog mina personuppgifter (däribland mitt personnummer som talar om hur gammal jag är, eller hur?). Sedan fyllde hon i mina handlingar, skickade iväg en rapport till Alfa kassan och gav sedan mig papper att fylla i och skicka in, för att jag så snabbt som möjligt ska på pengar. Det är ju nämligen elva underbara veckors handläggningstid.
Sedan dess har jag snällt skickat efter intyg från min förra arbetsgivare och fyllt i och skickat in mina kassakort.
Idag ringde min mor och sa att jag fått avslag från Alfa kassan och kommer alltså inte få ett enda öre... På grund av att man inte kan ansöka om Alfa kassa innan man fyllt tjugo år.

Då är ju min fråga. VAD I HELVETE SYSSLA ARBETSFÖRMEDLINGEN MED?! Vad i helvete sysslar min handläggare med som missar detta, som missar att informera mig om detta? Jag går miste om ALLA pengar retroaktivt och kommer inte kunna ansöka igen innan jag fyllt tjugo och då börjar handläggningstiden om. Elva veckor. Nya intyg. Nya kassakort. DRA ÅT HELVETE, såhär jävla förbannad har jag inte vart på jääävligt längre. Inkompetenta jävla GAAAAAAAAAAH! Jag får tårar i ögonen av ren och skär ilska!

Phew... Och aktivitetsstöd? Hur funkar det? VARFÖR får jag ingen fucking information?!

Tack och lov för vackra Skåne och alla fyrbenta vänner. Jag saknar mina tvåbenta där hemma, men tack o lov så gör miljön här att jag inte orkar älta. Men ikväll tänker jag vara arg och imorgon ska arbetsförmedlingen få ett inte så glatt samtal.

En inkomst hade ju vart kul.





/Jenitz

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jenny

Det här är mitt andrum, min plats att låta hjärnan och händerna pränta ner det som läpparna inte kan forma. Vare sig det är lyckliga eller sorgsna ting så är det i alla fall sådant jag vill få ur mig. Jag hoppas du finner något att läsa som kan få dig att le eller kanske känna igen dig. Välkommen.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela