Jenitz.blogg.se

For some, music is not just a pasttime. It's an undeniable fact of living. A blissful slavery of mind, body, and soul.

Pondering back and forth

Publicerad 2010-03-04 02:10:54 i Allmänt,

Så går det några dagar. Så händer det saker, det samtalas och funderas. Och helt plötsligt funderar jag på att kanske rucka lite på min nyligen utlagda framtidsplan. Skjuta på allt lite till, njuta av annat lite till. Damn it, I don't know.

Igår sjöng jag högt på vägen till bussen...
"Där jag gick sönder och gav bort mig själv till andra bit för bit
När jag var klar fanns inget kvar, jag vände inåt och kom ut
Som nånting, nytt nått ljust jag hade velat visa upp för dig
Men du var färdig klar och vidare sa ”tack men nej”
-
Det här var åren när jag sa JA till allt utan förbehåll
Det ledde bara till problem som var långt bortom min kontroll
Linjen är tunn och alltid nära till allt som är grönt och grant
Rim och reson, bot och bättring. Ge mig en chans till jag kan
-
Om några år kan vi springa på varann och säga "så illa kan det gå"
Aldrig rätt tid, aldrig rätt plats. Aldrig rätt tid aldrig rätt plats. Det kommer aldrig finnas nått som heter rätt tid, rätt plats."


Det skulle ju bara inte funka utan musiken, inser jag för hundratusendegången i mitt liv. ^^
/Jenitz

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jenny

Det här är mitt andrum, min plats att låta hjärnan och händerna pränta ner det som läpparna inte kan forma. Vare sig det är lyckliga eller sorgsna ting så är det i alla fall sådant jag vill få ur mig. Jag hoppas du finner något att läsa som kan få dig att le eller kanske känna igen dig. Välkommen.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela