Jenitz.blogg.se

For some, music is not just a pasttime. It's an undeniable fact of living. A blissful slavery of mind, body, and soul.

Party like a rockstar

Publicerad 2010-03-14 00:23:57 i Allmänt,

Jag vet inte vad det var med kvällen gårkvällen, men det var en av de bästa på ett bra tag!

Jag och Soulmate började eftermiddagen med lite champagne och mys hos henne innan vi drog till några vänner i Backa. Och redan då runt åttatiden,så var det in i dimman trots att jag hade planerat en nykter kväll.

Vi drog senare in till stan och där tappade jag bort mitt tidigare sällskap som ersattes av en annan vän. Vi pratade väl om allt mellan himmel och jord och jag förvånades nog lite över hur öppet jag berättade om saker och ting, och att det nog var ganska mycket samma sak från den som satt stolen bredvid mig.

Men det som avvek från allt detta som kändes så bra och trevligt under hela kvällen var att när allt närmade sig slutet, när jag låg hemma hos nästa vän, på en uppblåsbar madrass och summerade... Ja, då kändes det ändå som en tung kväll.

Jag smsade med flera personer jag inte ens borde ha kontakt med, skrev inget jag inte menade i och för sig, men ändå sånt som jag aldrig velat dra upp. Jag fick reda på saker jag nog visste, men som gjorde ont att höra uttalade i ord, in i mina öron och in i mitt medvetande. Jag försökte döva allt men som alltid när man tillslut ligger där i mörkret så snurrar tankarna.

Men allt det bleknar ändå, just för att jag hade en sån trevlig kväll, mycket tack vare en fin flicka och en trevlig pojk. Mitt tidigare sällskap tappade jag bort någon gång under kvällen och plötsligt hade ett långt samtal avverkats och det var dags för vakten att köra ut oss för stängning. Kvällar man trivs med slutar alltid för fort.

Tack till Dorvall, Edh, Löfström m.fl och sist men inte minst Sundberg för en mycket trevligt kväll. Och en extra kram till Johansson för att jag kunde crasha hos dig. ;)

Nu sitter jag på en hästgård en bra bit utanför Halmstad och är nervös inför imorgon... Men det får bli ett annat inlägg. :P God natt på er. <3

/Jenitz

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jenny

Det här är mitt andrum, min plats att låta hjärnan och händerna pränta ner det som läpparna inte kan forma. Vare sig det är lyckliga eller sorgsna ting så är det i alla fall sådant jag vill få ur mig. Jag hoppas du finner något att läsa som kan få dig att le eller kanske känna igen dig. Välkommen.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela