Jenitz.blogg.se

For some, music is not just a pasttime. It's an undeniable fact of living. A blissful slavery of mind, body, and soul.

Longing for change

Publicerad 2010-03-24 20:51:54 i Allmänt,

Om jag inte kommer in på utbildningen jag sökt till i höst så vet jag inte vad jag tar mig till. Jag vill åka bort ett tag. Den här staden håller för många minnen. Varje gatuhörn, varje vy över staden, varje parkbänk påminner om något eller någon. Varje rygg ser ut som någon jag känner, varje röst låter bekant... Precis allt påminner om lyckliga och förkrossade stunder i ett enda stort tumult.

Jag vill ha nya vyer, nya röster och en ny start från ruta ett. En ny plats att kalla hemma för att skapa nya, vackra minnen. Och att få sysselsätta mig med det jag älskar. Jag måste komma bort ett tag, för att kunna uppskatta "hemma" igen och se det för vad det är, inte för vad det har varit. Som sagt, om jag inte kommer in på utbildningen så vet jag inte riktigt vad jag gör.

Nyköping, ta mig med storm, jag ber.

/Jenitz

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jenny

Det här är mitt andrum, min plats att låta hjärnan och händerna pränta ner det som läpparna inte kan forma. Vare sig det är lyckliga eller sorgsna ting så är det i alla fall sådant jag vill få ur mig. Jag hoppas du finner något att läsa som kan få dig att le eller kanske känna igen dig. Välkommen.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela