Jenitz.blogg.se

For some, music is not just a pasttime. It's an undeniable fact of living. A blissful slavery of mind, body, and soul.

Friends are the family you choose

Publicerad 2010-03-30 00:15:06 i Allmänt,

Cherrypie. Hon får mig att inse hur fel vissa saker har varit och lyckas med att vara objektiv. Och vi har typ allt gemensamt! Vad skulle jag göra utan henne? ;O
Soul. Hon är mitt solsken som alltid ger mig enerig och feedback på att jag duger som jag är. Dudes for evah. ;)
Lontra. Alla minnen under alla dessa år. Hoppas de blir många fler, för inga flummar och hittar fina ställen som hon och jag gör! :D
Jaiba. Djupare vänskap är svår att hitta, hon förstår mig på ett speciellt sätt och det betyder allt. <3
Vivere. Han har stöttat mig som ingen annan och är en stor del av min utveckling på många plan! Oändligt tacksam.
M.D. Hans ärlighet finns alltid där och är så uppfriskande. Ibland gör den ont men det uppskattas alltid i slutändan. För oftast har han ju rätt... ^^

Ingen aning om vart detta infall kom ifrån, men det är väl resultatet av ett 2 timmar och 41 minuter långt telefonsamtal som berörde det mesta skulle jag tro.

Jag har börjat fatta hur lätt det är att inse att vissa personer inte bryr sig ett skit. De ställer de frågor som man "bör ställa" men bakom det finns inget vidare intresse, inga följdfrågor, inget spontant. Det är alltså egentligen ganska lätt att skilja riktiga vänner från de som bara finns där av eget behov, för att man är tillgänglig eller något sånt. Det kan diskuteras i timtal, det har det ofta gjort mellan mig och nära vänner. Vänskap, relationer och kärlek är ett fenomen som nog aldrig kan knäckas. Men jag måste sluta vara så förbannat snäll så till den grad att det skadar mig själv för att jag bara tänker på att behaga andra egoistiska assholes, ursäkta språket. Som bara bryr sig av uppenbarliga skäl. Så fruktansvärt fult och genomskinligt. Nu får det räcka!

Punkt slut.
/Jenitz

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jenny

Det här är mitt andrum, min plats att låta hjärnan och händerna pränta ner det som läpparna inte kan forma. Vare sig det är lyckliga eller sorgsna ting så är det i alla fall sådant jag vill få ur mig. Jag hoppas du finner något att läsa som kan få dig att le eller kanske känna igen dig. Välkommen.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela