Jenitz.blogg.se

For some, music is not just a pasttime. It's an undeniable fact of living. A blissful slavery of mind, body, and soul.

En liten uppåtsväng

Publicerad 2010-03-22 17:07:57 i Allmänt,

Mitt senaste dygn har sett ut som följer:
Runt två-tiden igår var bilen nytvättad och jag styrde kosan in mot stan och tog ett första fika-stopp. Sedan var det bara att sätta sig bakom ratten, vrida upp volymen och styra kosan mot Nyköping.

"'Cause Penny and me like to roll the windows down, turn the radio up and push the pedal to the ground..."

Runt halv elva var jag framme på Skavsta och fick telefonsällskap av Lontra, tack och lov! Cirkus kvart i tolv kom en rosa, blond, leende solstråle ut genom ankomsthallen och på vägen mot Örebro fick jag hör allt om min soulmates resa till Malta... Yey! Det var med andra ord två trööötta flickor som somnade i bäddsoffan hos hennes morföräldrar några timmar senare.

Morgonen bjöd på världens huvudvärk, solsken, en överlycklig liten pudel som studsade i våra sängar och en kopp kaffe, medan vi uppdaterade oss med vad som hänt i världen. (Vi snackar Facebook-update alltså.)  Vi drog sedan ner på stan och soul bjöd mig på frukke på E.H, helt lovely! Efter det gjorde vi några ärenden, hämtade våra grejer och stuvade återigen in oss i bilen. Och ja... så bar det av hemåt igen. :P

Det var skönt att komma iväg en sväng men främst av allt härligt att få se min sprudlande soulmate. Lycklig blir man ju för mindre! Nu är vi tillbaka i ett grått och regnigt Göteborg och det är sådär övertydligt uppenbart varför man längtar bort. Men imorgon har jag ett viktigt beslut att ta så jag får dedikera kvällen åt att fundilera på vad och hur jag ska gå tillväga. Och, försöka bli av med denna ihållande huvudvärk.

Tack soul för en mysig roadtrip!

/Jenitz

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jenny

Det här är mitt andrum, min plats att låta hjärnan och händerna pränta ner det som läpparna inte kan forma. Vare sig det är lyckliga eller sorgsna ting så är det i alla fall sådant jag vill få ur mig. Jag hoppas du finner något att läsa som kan få dig att le eller kanske känna igen dig. Välkommen.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela