Jenitz.blogg.se

For some, music is not just a pasttime. It's an undeniable fact of living. A blissful slavery of mind, body, and soul.

This is what you don't do

Publicerad 2010-07-27 00:53:08 i Allmänt,

Det finns vissa saker som en servitör inte bör säga eller göra framför kunderna... ^^

För det första, när du ber om leg, lägg då inte till frasen "Vill bara se hur unga och fräscha ni är..."
Om det nu råkar hända, låt det då vara, istället för att tillägga "Det kanske lät fel... Men ta det som en komplimang."
För det andra, när en kund beställer lamm, rynka då inte på näsan och säg inte "Jag hade nog hellre tagit kycklingen..."
För det tredje, släng inte ner vinglasen på bordet så det nästan skvalpar över.
För det fjärde, gå inte förbi bordet varannan minut och fråga "Har ni det bra tjejer?"
För det femte, använd inte nån slags konstig sarkasm när man ber om notan så man måste fundera över om du vill att vi ska stanna eller vill att vi ska gå... och förstärk inte det hela med att nästan knuffa omkull ett vinglas med blocket med växeln.

Men det var en riktigt härlig kväll med Lontra o Hille - saknat oss!

Efter att ha vinkat av Hille vid hennes cykel så bestämde jag o Lontra oss för att ta en kvällskaffe innan hemfärd. Där diskuterades allt från kvällens händelser till andra kvällars händelser. Allt från att beundra en fin liten orkester utanför Soho till tankar och skratt om oerfarna, blöta och snurriga kyssar. Det finns så mycket viktigt att prata om här i livet! Som att resor är livsnödvändiga och att singellivet kan vara bra fint, men med möjlighet till likväl trevliga som otrevliga upplevelser. ^^

"För jag vill haaaa dig, ha diiiiiig. Till att vilja haaa mig..!" 

God natt...
/J

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jenny

Det här är mitt andrum, min plats att låta hjärnan och händerna pränta ner det som läpparna inte kan forma. Vare sig det är lyckliga eller sorgsna ting så är det i alla fall sådant jag vill få ur mig. Jag hoppas du finner något att läsa som kan få dig att le eller kanske känna igen dig. Välkommen.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela