Jenitz.blogg.se

For some, music is not just a pasttime. It's an undeniable fact of living. A blissful slavery of mind, body, and soul.

It's been just fine

Publicerad 2010-07-13 14:14:43 i Allmänt,

I över en vecka har jag passat huset och stallet utanför Kungälv. En hel vecka i lugn och ro, med vänner, utan dator och andra störande moment. Underbart!

Det har hänt både bra och dåliga saker. Mest bra. Jag har fyllt tjugo! Wiih!
Det hade kunnat vara en perfekt dag men tyvärr blev det inte så. Vädret svek mig, vett och förnuft från någon jag trodde var en vän svek mig. Men gjorde inte så jättemycket ändå. Lontra ställde upp som räddaren i nöden och lånade ut sin lägenhet, så vi fick en fantastisk kväll ändå. Med tiden ser man vilka som är ens riktiga vänner och de personerna fick mig att le och skratta på min dag.

Dagen efter blev dock perfekt. På ALLA sätt. Vi grillade hos mamma och hade mys med familj och nära släkt. När folk började dra sig tillbaka kände jag rastlösheten sätta in och skickade iväg ett mess till Soul. Och så blev kvällen våran kväll! Några glas gott på Viktoria, lite nachos, en promenad, några timmars dans och drinkade och sedan en bussfärd mot Torslanda där några sms gjorde mig sprudlande glad! Någon jag trodde jag tappat visade sig igen!

Veckan i stallet fortsattte sedan, trots att familjen kom hem. Jag stannade lite till, red hästarna, åt god mat och ett glas vin, pratade en massa, sov lite, red igen, satt och pratade en hel dag och avslutade med sushi. Underbart, igen!

När jag inte trodde att det gick att toppa så blev kvällen perfa med mitt Körsbär. Vi slängde oss på en picknickfilt o Slottskogen med en flaska skumpa och lite annat smått och gott. Och jag fick den grymmaste 20 års presenten. Tack!
Dock kom regnet. Lontra ringde och räddningen blev en fika på CT24 (gamla Tintin, vad hände där?). Och så kom besvikelsen över mig igen, över någon jag trodde var en vän. Som sagt, med tiden lär man sig vilka som finns där och vilka som inte gör det.


Everything's just fine

/Jenitz

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jenny

Det här är mitt andrum, min plats att låta hjärnan och händerna pränta ner det som läpparna inte kan forma. Vare sig det är lyckliga eller sorgsna ting så är det i alla fall sådant jag vill få ur mig. Jag hoppas du finner något att läsa som kan få dig att le eller kanske känna igen dig. Välkommen.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela