Jenitz.blogg.se

For some, music is not just a pasttime. It's an undeniable fact of living. A blissful slavery of mind, body, and soul.

I miss the times I moved my body with my mind

Publicerad 2010-07-20 23:12:53 i Allmänt,

Jag saknar att dansa helt enkelt. Sure, jag älskar att stå på ett hett dansgolv i stan och bara släppa loss. Men det jag verkligen saknar är en grupp, att vara helt synkade, att kämpa tillsammans genom svettiga danssalar och snurra in i speglar och varann. Och slutligen, att stå på scenen ihop, inför en fullsatt lokal och sätta vårt nummer på varje ton, i varje rörelse. Det går inte att beskriva den känslan.
Nån gång ska jag få in nåt av mina nummer på datorn så jag kan slänga upp det här. Men just nu ligger det nerpackat i nån låda hos pappa.

Varför jag fick denna invigelse är väl för att jag sitter och kollar på So you think you can dance. Ashley och Ade gjorde precis en contemporary performance till låten Cosmic love. Ett nummer som faktsikt rörde mig till tårar. Det var det vackraste jag sett på länge. Försöker hitta det på youtube men det går inge vidare. Nån som vet?

För övrigt så kom jag på att jag glömde slänga upp en bild på min nya kärlek, my new killer heels. Jao, jag är bra materialistisk sometimes. Here they are!

Vinkeln gör dock inte klacken rättvisa :(

Vad annars... jag är galet trött. Både fysiskt och mentalt. Efter halvtidsjobb och ridning av två hästar är jag närmare halvdöd. Och imorn är det detsamma, fast tre hästar... Dagen efter åter två hästar, men en på ordentlig träning. Hmm, musklerna hålls igång iaf, de e nice.

Och i helgen har jag en överraskning planerad. Mwih!

/Jenitz
Och du, jag hoppas vi ses snart igen och iaf några gånger till... Känns som en dipp nu, hoppas jag har fel. <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jenny

Det här är mitt andrum, min plats att låta hjärnan och händerna pränta ner det som läpparna inte kan forma. Vare sig det är lyckliga eller sorgsna ting så är det i alla fall sådant jag vill få ur mig. Jag hoppas du finner något att läsa som kan få dig att le eller kanske känna igen dig. Välkommen.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela