Jenitz.blogg.se

For some, music is not just a pasttime. It's an undeniable fact of living. A blissful slavery of mind, body, and soul.

They're only words!

Publicerad 2010-01-11 18:51:59 i Allmänt,

En sån där låt som jag ler av.


Lalala... Ord. Bokstäver i olika kombinationer som formar så otroligt många meningar. Så otroligt många betydelser. Men det är ändå bara ord. Symboler. Ibland svävar de ut i en strid ström och kan locka fram både tårar och skratt. Men ibland förmås inte läpparna formas runt de ord som borde sluppit ut för längesen. Och de orden blir bara fler och fler. De betyder i stort sett samma sak men finns i så många olika formuleringar. Om de inte får komma ut snart så kommer något explodera. Igen.

Så nu får det vara nog. Nog med att smyga som katten kring het gröt och försöka gissa, hinta, läsa tankar. Nu får det bära eller brista. Jag är säker på min sak (Jag intalar mig det i alla fall). Jag hoppas att det bär, för tanken på att det brister hotar orden att stoppas på tungspetsen igen.
Significate il mondo a me.

/Jenitz

Kommentarer

Postat av: Vivere

Publicerad 2010-01-12 23:21:05

Backa inte !! känner du säker så gå på det !! vet du kan !! ,ibland får det bära eller brist, men stå på dig är övertygad att du kommer klara det !!



KRAM

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jenny

Det här är mitt andrum, min plats att låta hjärnan och händerna pränta ner det som läpparna inte kan forma. Vare sig det är lyckliga eller sorgsna ting så är det i alla fall sådant jag vill få ur mig. Jag hoppas du finner något att läsa som kan få dig att le eller kanske känna igen dig. Välkommen.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela