Jenitz.blogg.se

For some, music is not just a pasttime. It's an undeniable fact of living. A blissful slavery of mind, body, and soul.

Den som väntar på nåt gott väntar alltid för länge

Publicerad 2010-02-20 18:56:42 i Allmänt,

Frågan börjar bli uttjatad men... När ska det sluta snöa?!
Jag har aldrig längtat så mycket efter våren som jag gör nu. Tänk att få känna solen värma, höra fågelsång, byta ut alla tjocka kläder mot ett par tights, skinnjacka och converse... Pretty, pretty please, jag orkar inte med vintern längre.

Jag vill springa runt med kameran runt halsen och fota solsken, blomknoppar och leenden. Jag vill vara kär och galen, lycklig och varm, gå på spelningar och sitta på uteservering och äta sushi på Lejontrappan! Pretty, pretty please, ge mig!

Men nej... Imorgon ska jag skotta snö. Och fortsätta skotta lite mer snö. Och bli kall och blöt och bara längta efter en varm dusch och en varm kram. Och våren. Jag kommer fortfarande längta efter våren.
 
/Jenitz

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jenny

Det här är mitt andrum, min plats att låta hjärnan och händerna pränta ner det som läpparna inte kan forma. Vare sig det är lyckliga eller sorgsna ting så är det i alla fall sådant jag vill få ur mig. Jag hoppas du finner något att läsa som kan få dig att le eller kanske känna igen dig. Välkommen.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela