Jenitz.blogg.se

For some, music is not just a pasttime. It's an undeniable fact of living. A blissful slavery of mind, body, and soul.

Det står skrivet i stjärnorna...?

Publicerad 2010-02-09 01:52:35 i Allmänt,

Redan sedan första året på gymnasiet har jag utvecklat hatkänslor mot Metros horoskop, av två anledningar:
1) det är alltid negativt
2) det stämmer alltid.

Jag tror egentligen inte på sånt här, men har jag en dålig dag och läser en kasst horoskop, som dessutom stämmer överrens med det som händer i livet, så retar jag mig ändå på det.  Och även om jag har en bra dag så stämmer det evigt negativa horoskopet ändå in på någon del av mitt liv. Det är verkligen ett fenomen som inte slutar att upphöra. Förrän idag.
Ja alltså, det stämmer fortfarande, men för en gångs skull var mitt horoskop i Metro positivt. Vad hände där? Jag borde kanske undvika att läsa morgondagens horoskop, bara för att få behålla den här känslan?

Såhär löd dagens horoskop:
”Tecknen ger en antydan om att något som kärvat en tid nu åter börjar fungera på ett mer tillfredsställande sätt.”

Yey, i kontrast till ett horoskop från förra veckan:
”I tecknet förekommer indikationer på att du kan stryka ett streck över något som distraherat dig en tid.”

Det förstnämnda, något mer positivt. Dock måste jag tillägga att det senare stämmer nu med, fast med en positiv mening till skillnad från den dag jag läste det, då jag tog det väldigt negativ. Hujedamej vad saker kan vändas och vridas. ^^ Nu vet ni i alla fall. Ni som faktiskt läst så pass långt som hit.

/Jenitz

Kommentarer

Postat av: Vivere

Publicerad 2010-02-09 12:08:40

Jag vet hur det är ;o) , jobbigt när dom stämmer !!! ;o) just look forward and don´t look back :o) it´s time to changes and move on :o)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jenny

Det här är mitt andrum, min plats att låta hjärnan och händerna pränta ner det som läpparna inte kan forma. Vare sig det är lyckliga eller sorgsna ting så är det i alla fall sådant jag vill få ur mig. Jag hoppas du finner något att läsa som kan få dig att le eller kanske känna igen dig. Välkommen.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela