Jenitz.blogg.se

For some, music is not just a pasttime. It's an undeniable fact of living. A blissful slavery of mind, body, and soul.

Jul... mer än en afton en gång om året

Publicerad 2010-12-24 12:18:34 i Allmänt,

-
Julen är en av de högtider då familjen betyder som allra mest. Man försöker samla allihop som man sällan träffar övriga delar av året. Så är det i min familj i alla fall.
Men för mig början julen betyda så mycket mer än det. Julen för mig börjar bli tusen och åter tusen minnen. Tusen och åter tusen känslor. Bara förra året är fyllt av sådana minnen som kan få mig att le så jag nästan spricker, minnen från utlandsvistelsen. Samtidigt kan minnena få tårar att falla, av tankar på det som var kvar här hemma, då. Och det är bara en av jularna. Jag ser fram emot julen i år, men faktiskt mycket för att den får mig att minnas förra året.
-
God jul på er alla. Jag hoppas ni får en fantastisk julafton med nära och kära. <3
/Jenitz

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jenny

Det här är mitt andrum, min plats att låta hjärnan och händerna pränta ner det som läpparna inte kan forma. Vare sig det är lyckliga eller sorgsna ting så är det i alla fall sådant jag vill få ur mig. Jag hoppas du finner något att läsa som kan få dig att le eller kanske känna igen dig. Välkommen.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela