Jenitz.blogg.se

For some, music is not just a pasttime. It's an undeniable fact of living. A blissful slavery of mind, body, and soul.

Take me awa-a-a-ay

Publicerad 2009-10-13 17:34:46 i Allmänt,

Klockan 09.20 ringde min mobil. "Dolt nummer" och jag låter bli att svara. Klockan 09.21 ringer det igen. "Dolt nummer" och åter igen låter jag bli att svara. 09.23 får jag ett sms från mitt mobilsvar. Det är Maria. Hon undrar vart jag är någonstans eftersom jag skulle vara hos henne 09.00. Totalt förvirrad sätter jag mig upp i sängen... Onsdag... Nej, det stämmer inte. Det kan inte vara onsdag idag. Jag ska på intervju, det är tisdag.
Så jag skickar ett förvirrat sms tillbaka där jag undrar om det inte var onsdag vi kom överrens om. Mycket riktigt, söta Maria hade blandat ihop dagarna.
Men eftersom jag inte hade något bättre för mig så pallrade jag mig upp och sprang till bussen. Och det var faktiskt helt underbart att komma dit och få en kopp kaffe och bli ompysslad i nära tre mysiga timmar.

Dagen har alltså resulterat i ny fräsch frissa och en avverkad gruppintervju på Condeco. Vi får väl se hur det går med den biten, jag hoppas verkligen jag får det... Skulle vart så himla kul! Inom en vecka får vi i alla fall svar och jag kommer hålla alla tummar och tår tills dess!
Världens bästa Maria har fräschat till  mitt hår!
En liten fråga ut i bloggsfären... Är det någon som vill rädda mig från hemmets fyra väggar ikväll?
Jag beeeer...

/Jenitz

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jenny

Det här är mitt andrum, min plats att låta hjärnan och händerna pränta ner det som läpparna inte kan forma. Vare sig det är lyckliga eller sorgsna ting så är det i alla fall sådant jag vill få ur mig. Jag hoppas du finner något att läsa som kan få dig att le eller kanske känna igen dig. Välkommen.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela