Jenitz.blogg.se

For some, music is not just a pasttime. It's an undeniable fact of living. A blissful slavery of mind, body, and soul.

Små, lätta moln

Publicerad 2009-10-21 16:14:49 i Allmänt,

Oh happy days...
Jag har verkligen gått med lätta steg det senaste. Igår var en sån dag då jag bara log och kände glädje hela dagen.
Det hela startade med en underbar halvtimmes massage i Romerska badet på Vallhalla. Sedan fortsatte jag hemåt för att hämta och leka med min nya mobil. Det var rena julafton med allt som fanns i det paketet! :D
Tiden rann iväg som vanligt och snart fann jag mig sittandes på Espresso House och väntade på Vivere. Mitt emot mig satt en man som jag kände igen väldigt väl... Det tog mig fem minuter innan jag insåg att det var Bosses pappa. Han gav mig några underliga blickar som för att försöka komma på vem jag var... Jag har ju bytt hårfärg sen dess.
Jag kunde inte låta bli utan smsade Bosse som i sin tur smsade sin far och frågade hur kaffet smakade. Sedan fick jag ännu underligare blickar men tillslut ett leende, haha. Goa människor. ;)
När jag och Vivere röjt en stund på stan så baxade jag mig hem till mitt körsbär för en mysig middagsstund.
Dagen avslutades perfekt med att Vivere bjöd oss på bio: Äntligen Midsommar. Många goa skratt rundade av dagen!

Idag har jag i stort sett jobbat hela dagen men det spelar ingen roll! Jag älskar min lilla tant i Linnéstan som verkligen uppskattar mig så öppet och helhjärtat!
Men, det som gör dagen perfekt är att jag går och väntar på ikväll! Då blir det sangría för heeela slanten med Lontra, på "Viktoria"! Jag har längtat ända sen sist vi var där!

Dessutom, ah det är galet vad mycket positivt som händer nu! Dessutom så börjar en Stockholmresa bli planerad och det fyller mitt hjärta med lycka och minnen från sist då vi vandrade runt i Gamla Stan, åt på Agaton, gick på bio, lät oss känna oss fria och ibland med tankarna på varsitt håll, ibland med tankarna på samma saker i både djupa och lättsamma samtal. Vi behövde såväl komma bort båda två den gången, och så är det nog även denna gång.
Jag minns speciellt fikan med den där varma chokladen och berättelser om våra liv.
Jag blir nästan tårögd bara jag tänker på det, det var en helg som ännu ligger mig så varmt om hjärtat, med min vackra Jaiba!
Sen har vi ju nästnästa helg med... Hmm, det blir speciellt men med en lite halvskum känsla i hjärttrakten så ser jag ändå fram emot det något enormt! Med en nypa salt och glimten i ögat kommer det bli en bra kväll, det är jag tvärsäker på.

Puss på er alla som gör allt så lätt när annat är svårt! ;) Älskar er så mycket, ni vet vilka ni är! <3

/Jenitz

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jenny

Det här är mitt andrum, min plats att låta hjärnan och händerna pränta ner det som läpparna inte kan forma. Vare sig det är lyckliga eller sorgsna ting så är det i alla fall sådant jag vill få ur mig. Jag hoppas du finner något att läsa som kan få dig att le eller kanske känna igen dig. Välkommen.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela