Jenitz.blogg.se

For some, music is not just a pasttime. It's an undeniable fact of living. A blissful slavery of mind, body, and soul.

Heeelknäppt

Publicerad 2009-10-15 00:39:49 i Allmänt,

Ripoff
Sist jag träffade Lontra gjorde jag en härlig ripoff på Sundbergs ordvits. Without my intention...
"Om jag knäpper hela ser det ju heeelknäppt ut...!"
Knäppt.

En sen kväll på café Tintin utökade veckans flumrepetoar. Och jag älskar vårt flum, det är så otroligt befriande att sitta och diskutera allt från tandborstar till vägtullar och kaninutfodring.

Louise: "En morotskaka tack."
Cafébiträdet: "Vill du att jag ska värma den lite?"

Skylt vid kassan: "Vill du ha din kaka lite godare? Vi värmer den gärna åt dig! 5 kr extra."

Hur mikrad morotskaka smakar och huruvida det är logiskt att ta ut fem kronors avgift för att värma något i mikron eller inte, diskuteras sedan livligt oss emellan.
Jag (sarkastiskt): "Vi kan ju dela kakan på mitten så kan jag gå tillbaka med min halva o fråga om dom kan värma den för 2,50? Halva kakan drar väl mindre energi liksom?"

Löööövely.

"Har jag berättat om den gången jag gav henne mat?"

Tack för en underbar kväll hjärtat. :)

/Jenitz

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jenny

Det här är mitt andrum, min plats att låta hjärnan och händerna pränta ner det som läpparna inte kan forma. Vare sig det är lyckliga eller sorgsna ting så är det i alla fall sådant jag vill få ur mig. Jag hoppas du finner något att läsa som kan få dig att le eller kanske känna igen dig. Välkommen.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela