Jenitz.blogg.se

For some, music is not just a pasttime. It's an undeniable fact of living. A blissful slavery of mind, body, and soul.

En ny start på en gammal vana

Publicerad 2009-10-11 15:11:26 i Allmänt,

Höstdag.
Idag är det en sådan där tvättäkta svensk höstdag. Det är mulet och grått, blåser lite, regnar lite och mitt i allt lyser löven som en sista kraftansträgning innan de snart faller till marken.

Idag var det dags att ta sig i kragen, intalade jag mig. Det har varit en sådan där dag som man bara vill glömma när man äntligen får lägga huvudet på kudden. Problem som pockar på ens uppmärksamhet och så fort det ena är löst så ploppar det andra upp. Men för varje promblem jag löser så känner jag mig ändå starkare.

Idag var det helt enkelt dags för någon slags början på en nystart. En nystartad blogg får väl markera avstampet på något sätt.

Jag har bestämt mig för att ta en paus från hästarna, något som varit mitt liv sedan jag var tre år gammal. På ett sätt känns det riktigt tungt i hjärtat, men samtidigt är det en liten lättnad. Det kommer alltid finnas där och jag kommer komma tillbaka. Men just nu finns det så mycket annat jag vill göra.

Jag har så många drömmar och mål i livet. Ett mål jag har är att ta upp dansen igen. Det har legat och lurat länge, längtan efter att stå där igen framför en spegelvägg och tänja på gränserna. Så så blir det nu. Som en underbar start på det hela kommer jag börja träna yoga, body balance, you name it. Min kropp är liksom inte i den form den en gång var, då jag dansade som mest. Sedan, antagligen till våren, ställer jag mig åter igen framför den där spegelväggen. Det är vad jag bestämt mig för idag.

En ny start på en gammal vana. I takt med att fler o fler löv faller av träden lovar jag mig själv att börja blogga igen, här och nu.

/Jenitz
Jag älskar dig pojken. Älskar dig pojken.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jenny

Det här är mitt andrum, min plats att låta hjärnan och händerna pränta ner det som läpparna inte kan forma. Vare sig det är lyckliga eller sorgsna ting så är det i alla fall sådant jag vill få ur mig. Jag hoppas du finner något att läsa som kan få dig att le eller kanske känna igen dig. Välkommen.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela