Jenitz.blogg.se

For some, music is not just a pasttime. It's an undeniable fact of living. A blissful slavery of mind, body, and soul.

What goes down, must come up

Publicerad 2009-11-10 23:32:48 i Allmänt,

Weird

Avskedsgåva? En bucklad dörr och en böjd list. Tack Mölndal. >.<

Det tog över en halvtimma innan jag förmådde starta bilen. Såklart känns det på djupet, såklart gör det ont. Såklart hade jag önskat något annat. Men, av någon anledning som jag inte riktigt kan sätta fingret på så känner jag lättnad. Jag pratade direkt med mitt körsbär och först var det ilskna tårar, men som i en handvändning kom skrattet tillbaka. Jag förstår det inte riktigt. Men ja... "Det är väl som det är."
Såklart kommer jag sakna det, men det verkar som det är bättre såhär.

Det är alltid svårt att lämna något man håller kärt bakom sig. Men precis som med Joyride så är det inte borta. Jojje är inte död, han finns där och jag kan hälsa på honom när jag vill.
Lite så liksom.
Även om jag helst hade haft Jojje hemma hos mig, att han var min.
Lite samma.

Men som med Bellus och Jojje så har det hänt innan och jag klarade mig då med.
Lite så. Samma, liksom.

Jag har alltid hatat ordspråket "What doesn't kill you makes you stronger".
Men jag börjar förstå det.
Faktiskt.


Och därför kan jag väl publicera den där förbannade dikten som jag hållit så hemlig. Det är tre personer på denna planet som läst den, vilket är väldigt ovanligt eftersom jag oftast låter mina verk florera fritt när de väl ser dagens ljus. Men här är den i alla fall. Mest för att det ändå inte betyder något längre.

My tampered secret

Those hazel eyes are forever in my mind
as the way I shiver when we're lip to lip
I love the way you sneak up from behind
and gently put your hand 'round my hip

It hurts to know you're not in love
when I come alive in our embrace
I wish you'd soar, high and above
like I do when I see your face

Every lie builds a distance between us
'Cause it's not true I don't need you
But for now I'll let this game seem genious
Just like silly dreams of, I do

You want to know my secret?
I think I do, love you


/Jenitz, starting a new

P.S
Herregud! Jag har ju glömt berätta! Jag har påbörjat min ansökan till Musik&Eventarrangemang-utbildningen i Nkpg. Förstå lyckan om jag kommer in... Jag vill så gärna. Men det var det, så håll en liten tumme för mig. :)

Kommentarer

Postat av: Timmie

Publicerad 2009-11-11 18:27:10

Fin dikt!

Take Care och ha det guld!

Postat av: Emi

Publicerad 2009-11-13 00:36:18

Underbaraste! <3

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jenny

Det här är mitt andrum, min plats att låta hjärnan och händerna pränta ner det som läpparna inte kan forma. Vare sig det är lyckliga eller sorgsna ting så är det i alla fall sådant jag vill få ur mig. Jag hoppas du finner något att läsa som kan få dig att le eller kanske känna igen dig. Välkommen.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela