Jenitz.blogg.se

For some, music is not just a pasttime. It's an undeniable fact of living. A blissful slavery of mind, body, and soul.

Poetry, poetry, oh sweet poetry

Publicerad 2009-11-18 23:57:40 i Allmänt,

A long time ago.

Dikten nedan har egentligen inget med mitt liv idag att göra. Det var länge sedan den hade det, så den åker upp bara för att jag tycker om den. Inte för vad den betyder men för att den tekniskt sett tilltalar mig, i rytm och språk. So here goes...

It’s hard to see you sad
It hurts to feel your sorrow
I hope I didn’t make you mad
For us, there’s no tomorrow

My love for him is stronger
It’s him I want to hold in hand
You couldn’t take it any longer
And I promise, I do understand

You’ve said more than you need
My love may be a crime
Here I am, so watch me bleed
My love for him is sublime

Jag kan väl konstatera en sak idag. Kärleken och känslorna där till är sällan enkla och det gör ont att se någon annan må dåligt över det. Speciellt när man själv nyligen var i den oron själv. Att råda är ju så otroligt svårt, för jag vet ju själv vad jag absolut inte ville höra då. Men ändå är det precis dom orden som kommer i mitt huvud nu. Weird, minst sagt...

/Jenitz

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jenny

Det här är mitt andrum, min plats att låta hjärnan och händerna pränta ner det som läpparna inte kan forma. Vare sig det är lyckliga eller sorgsna ting så är det i alla fall sådant jag vill få ur mig. Jag hoppas du finner något att läsa som kan få dig att le eller kanske känna igen dig. Välkommen.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela