Jenitz.blogg.se

For some, music is not just a pasttime. It's an undeniable fact of living. A blissful slavery of mind, body, and soul.

Ja, vad hände?

Publicerad 2009-11-30 17:40:21 i Allmänt,



På det fyrastjärniga hotellbadrummet
Vätternstrand i bibelbältet
I det skoningslösa lysrörsljuset
kom beslutet om slutet för dig och mig

Det smakar plast, rök och sprit i din mun
När du pratar verkar du jättedum, och du är alldeles för ung
Men det får duga i natt för båda vet att
Det här betyder ingenting


Vad jag skulle ge för att kunna förklara "den där känslan". Det där som bara känns så rätt... Vare sig det handlar
om musik och texter, hästar och ridningen eller en person. Något som andra kanske säger är fel, ibland till och med min egen hjärna. Men mitt hjärta kan bara inte låta bli.
Vad jag skulle ge för att kunna förklara... Den där känslan.

Som den rad jag så många gånger citerat från Anttila:
"Ge mig på käften eller spring, ändå mitt hjärta ditt förblir. Kom ge mig sår kom ge mig gift, mot känslan nån sorts medicin. Men ge mig åtminstone musik."

/Jenitz

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jenny

Det här är mitt andrum, min plats att låta hjärnan och händerna pränta ner det som läpparna inte kan forma. Vare sig det är lyckliga eller sorgsna ting så är det i alla fall sådant jag vill få ur mig. Jag hoppas du finner något att läsa som kan få dig att le eller kanske känna igen dig. Välkommen.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela