Jenitz.blogg.se

For some, music is not just a pasttime. It's an undeniable fact of living. A blissful slavery of mind, body, and soul.

En lugn kväll och en dag i dvala

Publicerad 2010-09-21 23:54:43 i Allmänt,

Måndagkväll innan löning, tomma gator, tomma serveringar, halvsegt sällskap, en spyende pojkvasker brevid mig och mot slutet en lite väl sugen polisman - borde vara receptet på en katastrofal utekväll. Men med lite humor kan man skratta åt allt. Och när skrattet ligger långt inne så kan kvällen räddas ändå, trots... allt.
Idag har jag vart trött som få, sovit några timmar på soffan och är nu så trött så jag inte kan somna. Woot.

I generally avoid temptation, unless I can't resist it.

Idag har jag också vart så galet sentimental och pratat massa minnen hela dagen. Vänligheten själv (fröken Taylor) slänger då självklart på två katastrofalt gråtvänliga , men också helt fantastika, kärleksrullar.
Helt undervart. Faktiskt! Ibland måste man få drömma sig bort, tro på vacker kärlek och lyckliga slut, och fälla en tår... eller tusen. ^^

Se Dear John (med uuunderbara ögongodiset John Tyree) och The last song. Två fantastiska filmer!!!




Ögonen går nu i kors...
/Jenitz

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jenny

Det här är mitt andrum, min plats att låta hjärnan och händerna pränta ner det som läpparna inte kan forma. Vare sig det är lyckliga eller sorgsna ting så är det i alla fall sådant jag vill få ur mig. Jag hoppas du finner något att läsa som kan få dig att le eller kanske känna igen dig. Välkommen.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela