Jenitz.blogg.se

For some, music is not just a pasttime. It's an undeniable fact of living. A blissful slavery of mind, body, and soul.

Otippat

Publicerad 2010-10-31 14:00:07 i Allmänt,

Antingen skriver jag det längsta inlägget hittills... Eller så sparar jag min tid och energi till bättre saker och skiter i det... Ja, det låter bra.

Tro de eller ej men hittills har den här helgen vart en av de bästa på länge!
I fredags kom Emz hit och vi drog ner på stan, satte oss på Viktoria och inväntade grabbarna innan vi drog ner mot Rockbaren. Sjukt nice kväll helt enkelt som avrundades någon gång runt fem snåret.
Bakisdag som heter duga när vi vaknade igen och medan Emz åkte iväg en sväng fick jag sällskap av Jaiba. Guld! Jag fick lättat lite på mina funderingar och fick väl lite feedback på min cluelessness så att säga.
När dagen gick mot kväll tog vi bilen mot Fiskebäck och hämtade upp två förlorade soldater på permis. Det var ett trevligt återseende av den ena. Den andra var en lika trevlig militärkollega från Stockholm som några timmar tidigare suttit hemma i Stockholm och druckit whiskey, fått för sig att hälsa på Sundberg och bokat en flygbiljett. Sådan spontanitet gillas starkt!
Mot Kings Head blev det i alla fall och något senare svajade en väldigt bakissliten Olausson in. Behöver jag säga att han inte stannade alltför länge? ^^
Timmarna gick, Emz drog hemåt och jag och soldaterna hittade nya vänner. Det blev en stund av diskussioner innan vi tillslut begav oss. Tanken var efterfest hos mig men hur det gick med den biten vette fasen. Folk somnade snarare inom loppet av en halvtimma.
Idag känner jag mig förvånansvärt pigg och glad och ser fram emot ännu en kväll i gott sällskap. Hur, när, var och med vem eller vilka återstår att se men uppenbarligen så löser det mesta sig. Det är väl så när man har så fantastiska vänner runt omkring sig.
Kärlek till er!
/Jenitz

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jenny

Det här är mitt andrum, min plats att låta hjärnan och händerna pränta ner det som läpparna inte kan forma. Vare sig det är lyckliga eller sorgsna ting så är det i alla fall sådant jag vill få ur mig. Jag hoppas du finner något att läsa som kan få dig att le eller kanske känna igen dig. Välkommen.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela