Jenitz.blogg.se

For some, music is not just a pasttime. It's an undeniable fact of living. A blissful slavery of mind, body, and soul.

So much new!

Publicerad 2010-04-13 15:46:12 i Allmänt,

Jag har verkligen häcken full och känner att jag inte riktigt hinner med bloggandet i den utsträckning jag vill! Men snart kommer det uppdateringar och nya foton. Dock passar jag en gård just nu och har inte tillgång till PS, så det får vänta tills på torsdag när jag är hemma igen!

Igår var en väldigt turbulent dag med massa tårar och ilska men även värme och glädje. Till följd sov jag över tio timmar inatt och masade mig bara ut en snabbis vid sju för att ge hästarna mat, för att sedan somna om. Men jag har vaknat på rätt sida och solen strålar. Mitt goda humör och den känslan jag haft senaste veckan är tillbaka och allt känns fint igen! Jag ska ta mig ut till Corall nu för vad jag hoppas blir en helt underbar klättertur i skogen. Kanske blir det även lite fotande då Ramina har blivit mamma och vi fått en liten bebis i stallet, hingstfölet Conrad.
Det är så sant så sant... Är man på dåligt humör så är det bara att studsa ut till Corallen, mysa med henne en stund och sedan beundra fölisen. Då är alla problem som bortblåsta. Jag förstår inte hur jag överlevde månaderna efter Jojje, utan häst. Jag känner mig levande igen, hur klyschigt det än låter. Det är inte en hobby, det är en livsstil.

Idag skickade jag dessutom in sista delen av min ansökan till Nyköping. Jag vågar inte ens hoppas, men jag vill detta mer än något annat just nu.

Mycket annat är på g... En del saker som jag kommer berätta om snart, men också en sak som jag inte vågar fundera för mycket över än. Jag vill, men av minst en specifik, väldigt mycket nageln-i-ögat anledning, så får det vänta lite till tills jag vet mer. Men jag är så fruktansvärt glad just nu och jag hoppas bara att denna glädje och lycka håller i sig länge nu. Och att det kommer ännu mer, ju fler saker om löser sig längs vägen! Jag behöver det efter ett år av så mycket upp och nedgång.

Återigen blev ett "kort inlägg" något längre än tänkt. Men det bjuder jag på fast jag förvånas över att min blogg faktiskt besöks dagligen, av flera personer. Det är kul, men jag förvånas. :P

Lille conrad, några timmar gammal.

Jag och Lillen kör ett pass!


/Jenitz

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jenny

Det här är mitt andrum, min plats att låta hjärnan och händerna pränta ner det som läpparna inte kan forma. Vare sig det är lyckliga eller sorgsna ting så är det i alla fall sådant jag vill få ur mig. Jag hoppas du finner något att läsa som kan få dig att le eller kanske känna igen dig. Välkommen.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela