Jenitz.blogg.se

For some, music is not just a pasttime. It's an undeniable fact of living. A blissful slavery of mind, body, and soul.

The last couple of days

Publicerad 2009-12-09 09:55:54 i Allmänt,

Jag är jättedålig på att blogga för tillfället. Dels beror det på att jag jobbar hela dagarna. Dessutom har jag varit jag förkyld. Så när kvällen kommer och jag egentligen har tid att blogga så är jag så otroligt trött att jag bara däckar framför tvn istället. Fun, fun. ^^

Men nu börjar jag äntligen känna mig helt frisk, bortsett från höallergin som får näsan att rinna konstant. Idag kommer dessutom min ersättare hit till Valler, Kelly från Holland. Så halva natten igår satt jag och översatte foderstater, att-göra-listor, kontakt-listor med mera, till engelska. Nu gäller bara att göra klart allt i stallet, flytta ut ur rummet och städa det, för att sedan hämta henne på Landvetter vid halv sex.

Med andra ord måste jag sätta fart ganska snart om jag vill slippa stressa. Vilket jag vill. Såklart.
De närmsta dagarna är ganska galna för mig med dock. Fram till fredag ska jag lära upp Kelly och sedan slutar jag jobbet! Ni får en liten överblick över mina sista dagar på svensk mark för detta året, ifall ni nu skulle undra vart jag tar vägen. Men jag lovar att ta mig tid och försöka blogga lite mer.

Torsdag:
Lära upp Kelly. Fika med Anna och Kelly, visa henne runt i Kungälv och Göteborg.
Fredag:
Se till så Kelly kan det viktigaste. Hämta bilen och åka hem! Helkväll med soldaten.
Lördag:
Sooovmorgon! Träffa Emilie (?). Handla lite grejer inför resan. Julbord på Strandverket, Marstrand.
Söndag:
Fotodag med dansken. Bio och/eller jul på Liseberg med Jaiba? Ev. ville fler med om Lisse blir alternativet...
Måndag:
Packa, packa och växla pengar. Förhoppningsvis klippa mig hos Strandberg. Jul på Lisse med Vivere o Melanoz.
Tisdag:
Frukost med Louise. Plocka ihop det sista och åka till Jennifer. Sedan... Avresa till Thailand!

"Innocent girls are often afraid of the one-eyed snake." Vilken film? ;)

/Jenitz

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jenny

Det här är mitt andrum, min plats att låta hjärnan och händerna pränta ner det som läpparna inte kan forma. Vare sig det är lyckliga eller sorgsna ting så är det i alla fall sådant jag vill få ur mig. Jag hoppas du finner något att läsa som kan få dig att le eller kanske känna igen dig. Välkommen.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela